Versio 22.05.2018
Yhdistetty rekisteriseloste ja informointiasiakirja. Henkilötietolaki (523/99) 10 § ja 24 §.
Jojo Restaurant
Neitojenranta 2
00810 Helsinki
Puhelin:050 3674100
Y-tunnus: 3387320-3
nimi: Jojo Restaurant / Raid Ahmad Salih
puh. 050 3674100
sposti: [email protected]
Jojo Restaurant asiakasrekisteri
Henkilö on muodostanut asiakassuhteen Jojo Restaurant joko tilaamalla yrityksen tuotteita ja palveluita tai rekisteröitymällä asiakkaaksi. Henkilötietojen käsittelyn perusteena on asiakassuhde, asiakkaan valtuuttama toimeksianto tai
suostumus sekä tietyissä tapauksissa viranomaisen määrämän lainsäädäntöön perustuvan velvollisuuden täyttäminen. Henkilötietoja kerätään, jotta asiakkaalle voidaan tuottaa palveluita.
Henkilötietojen käyttötarkoitukset:
- asiakkaan tunnistaminen sekä käyttöoikeuksien hallinta
- asiakassuhteen ylläpitäminen, analysointi sekä asiakassuhdeviestintä
- palveluiden kehittäminen, raportointi (mm. tilaushistoria) sekä personointi
- väärinkäytösten estäminen; ja
- markkinointi (asiakkaan erillisen suostumuksen mukaan)
Henkilötiedot:
- henkilön etu- ja sukunimi
- sähköpostiosoite
- osoitetiedot
- asiakasnumero
- puhelinnumero
- IP-osoite
Tilaustiedot:
- tilatut tuotteet
- tuotteiden kustomoinnit
- tilauksen summa
- tilauksen vastaanottanut ravintola
- tilauksen toimitusosoite
- toimitustapa
- tilauksen maksutapa
- tilauksen ajankohta
- asiakkaan mahdollisesti antamat tilauksen lisätiedot (esim. ovikoodi)
- IP-osoite
- selaimen tunniste (user agent)
- asiakaspalvelutilanteessa mahdollisesti syntyneet nauhoitteet
Sijaintitietoja käytetään asiakkaan lähellä olevien ravintoloiden paikallistamiseen ja etäisyyden laskentaan. Sijaintitietoja voidaan tallentaa paikallisesti asiakkaan laitteelle (cache). Tietoja ei tallenneta taustapalveluun, poikkeuksena kuitenkin asiakkaan tilauksen yhteydessä antaman osoitteen koordinaatit, jotka tallennetaan tietokantaan palvelun laadullisen nopeuden takaamiseksi.
Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-suojatulla maksulomakkeella. pizzaovi.fi:llä eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme.
Asiakkaaseen liittyviä tietoja kerätään ensisijaisesti asiakkaalta itseltään rekisteröitymisen, tilausten tekemisen sekä asiakaspalvelutilanteiden yhteydessä. Asiakkaasta kerääntyy myös tietoja palveluiden käytön yhteydessä.
Jojo Restaurant käyttää sivustoillaan evästeitä (cookies) online-tilauspalvelun toteuttamiseksi. Evästeiden pääasiallinen käyttötarkoitus on pitää käyttäjä tunnistettuna sivulatauksien välissä. Evästeitä käytetään myös palvelun laadun
ja toiminnallisuuksien kehittämiseen sekä analytiikkadatan keräämisen.
Käytämme markkinointiyhteistyökumppaniemme tarjoamia mainosverkostoja, joiden avulla voimme kohdentaa mainontaa sekä segmentoida kävijöitämme. Näiden tarkoituksena on tarjota asiakkaillemme tarkoituksenmukaisempia mainoksia.
Kehitämme myös aktiivisesti palveluamme. Tietynlaiset kehittämisen prosessit vaativat evästeiden tallentamisen selaimeen, jotta voimme arvioida sivustollemme tehtyjen muutosten vaikutusta asiakkaisiimme.
Käyttäjä voi estää kokonaan tai osittain (esimerkiksi kolmannen osapuolen evästeet) evästeiden tallentamisen koneelleen selaimen tietosuoja-asetuksista. Palvelu vaatii toimiakseen oikein ainakin käytettävän palvelun evästeiden hyväksymisen.
Rekisteri on suojattu tarkoituksenmukaisin teknisin ja hallinnollisin keinoin. Henkilötietoja käsittelevät vain Jojo Restaurant erikseen määrittämät henkilöt tai Jojo Restaurant työntekijät omassa työssään. Järjestelmään pääsy on rajattu ja rekisteri suojattu palomuurilla sekä pääsyn hallinnalla.
Asiakkaalla on henkilötietolain nojalla oikeus tarkistaa maksuttomasti kerran vuodessa mitä häntä koskevia tietoja on tallennettuna rekisteriin. Vapaamuotoinen pyyntö tulee lähettää kirjallisesti allekirjoitettuna yllämainituille rekisteriasioita hoitavalle henkilölle. Pyynnössä tulee mainita tarvittavat tunnistetiedot, jotta tietojen hakeminen järjestelmästä on mahdollista. Tällaisia tietoja ovat nimi, sähköpostiosoite, osoite sekä käyttäjätunnus tai käyttäjätunnuksen tunnistenumero. Tarvitsemme myös tiedon siitä sallitko tietojen toimittamisen sähköpostilla. Jojo Restaurant lähettää tiedot vain tunnukselle tallennettuun osoitteeseen tai sähköpostiosoitteeseen.
Asiakas voi korjata omat tietonsa itse kirjautumalla sisään ja menemällä omiin tietoihinsa. Muissa asioissa asiakas voi toimittaa vapaamuotoisen korjauspyynnön yllämainitulle rekisteriasioita hoitavalle henkilölle. Pyynnössä tulee mainita myös edellisessä kappaleessa luetellut tunnistetiedot.
Asiakas voi kieltää tietojensa käyttämisen suoramarkkinointiin oman profiilinsa asetuksissa. Mikäli asiakas kieltää tietojen käyttämisen suoramarkkinointiin lähetetään hänelle vain asiakassuhdeviestintää.